the change: Babu Skoumalová

10:00 16. listopadu 2014


 Nebojte se, pustit si video v HD. *Li

Jsem Babu a přiznávám, ža za hrnek dobrýho kafe a příslib dopoledne plnýho srandy s Liduščiným fotografickým uměním udělám hodně. Třeba se nechám i ukecat na natočení, napsání a nafocení článku na blog. :)


Každopádně (jedno z mých oblíbených slov), tady je něco málo o mně v kontextu mojí víry. Kdybyste chtěli vědět víc, klidně si mě vyfacebookujte a napište mi, ráda vám popovídám podrobnosti o tom, jak mega Bůh pracuje v mým životě. *úplně se vidím, jak sedím v křesle u krbu a vyprávím svoje životní moudra :D*


Křesťankou jsem se stala, když mi bylo 17 (teď je mi krásných 24, pro informaci:)). Nerozumím tomu, jak se taková věc v životě stane.. Je to zázrak. Prostě jeden den je vám Ježíš v podstatě fuk a druhej den najednou celým svým srdcem víte, že On je. Tenhle moment přišel na English campu, kam jsem se dostala souhrou docela srandovních okolností. :)

Hrozně ráda bych řekla, že od té doby šlo všechno jako po másle a že život křesťanky je jako procházka růžovým sadem.. Ale není to tak. Právě naopak, od chvíle, kdy jsem uvěřila v Boha, staly se v mým životě hrozně těžký věci. Věci, co bych si nedovedla ani představit, jak se s nima jednou vyrovnám.. A že budu vděčná. Někdy mi můj život přijde, jako že každá oblast zvlášť je jak obrovská horská dráha, a když jsou všechny zrovna v nesynchronizovaným pohybu, tak je to těžký a je mi z toho špatně a úzko.. Ale mám pevnej bod, na kterej se vždycky můžu upnout, kam se vždycky můžu vrátit, kterej mě nikdy nezklame. A tím bodem je Bůh.

Je asi důležitý pochopit, že být křesťanem neznamená, že vám Bůh zázračně zajistí skvělej život bez starostí. Ale zásadně to změní úhel pohledu, jakým na věci nahlížíte. Všechno, co se mi stalo a děje, beru jako dar. A mám obrovskej zdroj radosti v tom, že vím, že z každé náročné situace se hrozně moc naučím a Bůh má ve všem plán. Takže se nemůže stát, že se na mě Bůh kouká a řiká si "Babuuuuu tys to zase podělala, achjoo teď musím všechno řešit znova!". Ale kouká na mě s pochopením a láskou a říká, že i když všemu ještě nerozumím a chybuju, nemusím se ničeho bát, protože se o mně postará.

Jedna moudrá kamarádka mi kdysi řekla něco, co mi hrozně pomohlo nasměrovat můj život. Bylo to v době, kdy jsem zrovna byla dost na dně a neviděla jsem cestu ven. Řekla mi, že čím víc věcí v životě prožiju a s Bohem přežiju a překonám, tím víc lidí se někdy na mojí cestě bude moct ztotožnit s nějakou částí mýho příběhu.. A tím víc lidem budu moct jednou pomoct. :) Takže to je přesně to, co chci v životě dělat.


A jak se moje víra projevuje třeba prakticky? Například tím, že jsem v Bohu našla sílu od základů změnit svůj život. Díky tomu, že moje identita je v Něm, si uvědomuju, že můj život za mě nikdy nebude žít nikdo jinej, vždycky to budu jenom já. A tak stojí za to přestat se srovnávat s ostatníma a snažit se být nejlepší verzí sama sebe, ne někým jiným. Protože to nebylo to, co chci dělat, skončila jsem se studiem medicíny a teď žiju v Šumperku, kde jsem součástí Kostela Jinak. Učím se hrozně moc o tom, že církev rovná se rodina. Učím se být sama sebou, nehledě na to, co si o tom myslí lidi okolo mě. Učím se, že Bůh mě doopravdy miluje přesně takovou, jaká jsem, a nemusím se snažit si Jeho lásku a přijetí zasloužit, protože to ani nejde. :) No a taky se učím být víc vděčná a žít na nízkým rozpočtu. A všechno je to jedno velký dobrodrůžo. :D







You Might Also Like

1 komentářů

  1. Jmenuju se Babu a tak mi budete říkat :D :D...holky paráda! Video je krásně osobitý a prostě super...těším se na další - Míra

    OdpovědětVymazat